Adli Sicil Arşiv Kaydı Nasıl Silinir ?

Adli Sicil Arşiv Kaydı Nasıl Silinir ? Halk arasında sabıka kaydı olarak bilinen, adli sicil kayıtlarının silinme şartları ve nasıl silinebileceğini web sitemizde daha önce yayınladık. (http://www.avukatmustafacicek.com/sabika-kaydi-adli-sicil-kaydi-adli-sicil-arsiv-kaydi-nasil-silinir/ ). Sabıka kaydı, adli sicil kaydının nasıl silineceği ve silinme şartlarını öğrenmek için bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Sabıka kayıtları şartları oluştuğunda adli sicilden silinir, ancak adli sicil arşivine alınır. Özel işler için adli sicil kaydı aldığınızda “Adli sicil kaydı yoktur” şeklinde belirtilir. Ancak resmi işler için sabıka kaydı aldığınızda arşiv kayıtları görünmektedir. Bu durumunda nasıl zorluklara neden olduğu bize danışanlardan çok iyi biliyoruz ve adli sicil arşiv kayıtlarının nasıl silinebileceği konusunda oldukça yoğun soru ve müracaat alıyoruz. Bu yazımızda Adli Sicil mevzuatımıza göre adli sicil arşiv kayıtlarının silinme koşullarına değineceğiz.

01.06.2005 tarihinde yürürlüğe giren 5352 sayılı Adli Sicil Kanu­nu, 3682 sayılı Adli Sicil Kanununda olmayan yeni bir düzenleme getirmiş ve bazı şartların oluşması halinde adli sicil arşiv kayıtlarının silinmesi imkânını getirmiştir. Yani adli sicil arşiv kayıtlarının silinmesi mümkündür.

Sabıka kaydının, adli sicil arşiv kayıtlarının silinme koşulları yürürlükte bulunan 5352 sayılı Adli Sicil Kanunun 12. ve geçici 2. maddeleri ile Adli Sicil Yönetmeliğinin 10 ve 12. maddeleri ile düzenlenmiştir. Anayasa Mahkemesinin 20.01.2011 tarihli ve 2011/21 Karar sayılı iptal kararından sonra yasanın 12.maddesi 05.04.2012 tarihinde değiştirilerek son halini almıştır.

Yasanın 12. Maddesine göre; Adli sicildeki arşiv kayıtlarının silinmesi üç başlıkta değerlendirilmiştir.

 “a) İlgilinin ölümü üzerine,”  İlgilinin ölümü halinde adli sicil arşiv kayıtları silinmektedir. Ancak tabii bizim konumuz kişinin ölmeden önce arşiv kayıtlarının silinmesi koşullarıdır.

“b) Anayasanın 76 ncı maddesi ile Türk Ceza Kanunu dışındaki kanunlarda bir hak yoksunluğuna neden olan mahkûmiyetler bakımından kaydın arşive alınma koşullarının oluştuğu tarihten itibaren” Bu mahkumiyetler hakkında memnu hakların iadesi yoluyla mahkumiyeti veren mahkeme veya kişinin ikametgahının bulunduğu yerden aynı nitelikteki mahkemeden alacağı yasaklanmış hakların iadesi kararına göre farklı süreklerde arşiv kayıtları silinecektir. Bu halde adli sicil arşiv kayıtları; yasaklanmış hakların geri verilmesi kararı alınması koşuluyla onbeş yıl geçmesiyle,  yasaklanmış hakların geri verilmesi kararı alınması koşulu aranmaksızın otuz yıl geçmesiyle silinir.

Üçüncü başlık olarak da yukarıda bahsedilen iki başlık dışında kalan “Diğer mahkûmiyetler bakımından kaydın arşive alınma koşullarının oluştuğu tarihten itibaren beş yıl geçmesiyle” tamamen silinir.

 Bunların yanında yasanın 2. Fıkrasına göre “Fiilin kanunla suç olmaktan çıkarılması halinde, bu suçtan mahkûmiyete ilişkin adlî sicil ve arşiv kayıtları, talep aranmaksızın tamamen silinir.”

Üçüncü ve son fıkrada ise “Kanun yararına bozma veya yargılamanın yenilenmesi sonucunda verilen beraat veya ceza verilmesine yer olmadığı kararının kesinleşmesi halinde, önceki mahkûmiyet kararına ilişkin adlî sicil ve arşiv kaydı tamamen silinir.”

Yukarıda bahsedilen koşulların varlığı veya yerine getirilmesiyle adli sicil arşiv kayıtlarının silinmesi söz konusu olabilecektir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli bölüm “b) Anayasanın 76 ncı maddesi ile Türk Ceza Kanunu dışındaki kanunlarda bir hak yoksunluğuna neden olan mahkûmiyetler bakımından kaydın arşive alınma koşullarının oluştuğu tarihten itibaren” bölümüdür. Zira silinmesini istediğiniz mahkumiyetin hangi suçlarla ilgili olduğu ve özel kanunlarda bahsedilen suçlara girip girmediği konusu önemlidir. Zira yukarıda belirtildiği şekliyle farklı suç tipine ve mahkumiyet kararlarına göre yasa arşiv kayıtlarının silinmesini farklı koşullara bağlamıştır. Bu mahkumiyetlerin ve özel kanunlardaki mahkumiyetleri detaylı olarak başka bir yazımızda ele alacağız. Özellikle internet ortamında bu konularla ilgili oldukça hatalı ve yanlış bilgilendirmelere rastlıyoruz.

Bu nedenle tavsiyemiz adli sicil kaydınızı ve arşiv kaydınızı e-devlet  (https://www.turkiye.gov.tr/ ) sistemi üzerinden aldıktan sonra bu konuda uzman bir avukat aracılığı ile durumunuzu mevzuat açısından tespit ettirmek ondan sonra ilgili girişimlerde bulunmanızdır. Aksi halde zaman ve para kaybına uğrayabilirsiniz.

Av. Mustafa ÇİÇEK / 16.02.2016

Danışma: 0532 667 51 62

294 yorum

  1. Merhaba Mustafa bey, Aşşağıda belirttiğim gibi adli sicil kaydım bulunmaktadır, Sildirme olasılığım varmıdır ? Şimdiden teşekkür ederim.
    001202010C0183791(01240680-10) 05.10.2009 5237SA;CK:191/1,F,2,C.
    ANKARA;3.SCM TED VE DEN SER.04/03/2010 2010/204-2010/270 05/04/2010

    • 2014 yılında yapılan değişiklik uyarınca adli sicil kaydınızın silinme imkanı bulunmaktadır. büromuzla irtibata geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz. Atatürk Mah. Güner Sk. No:1 Metropark Towers B1 Blok Kat:36 D:294 Halkalı Küçükçekmece-/İSTANBUL

      Elektronik Posta : avmustafacicek@gmail.com
      DANIŞMA VE RANDEVU : 0532 667 51 62

  2. mustafa Bey benim 2007 yılında bir arşiv kaydım var. Bu kayıt kaçak sigara ile ilgili ben bu mahkeme kararı ile ilgili memnu hak talebinde bulundum ama herhangi bir yasaklı hakkımın olmadığından dolayı memnu hak talebime red kararı verildi. ben bu kararların hepsini adli sicil genel müdürlüğüne yolladım. Kurumda son kararı verilmesi için , istanbul anadolu adliyesine yollamışlar. arşiv kaydım ile ilgili başka yapılacak bir şey var mı ?

    • Gönderdiğiniz ve size verilen cevap ve kararlarla büromuza gelirseniz yardımcı olmaya çalışırız. Buradan verdiğiniz bilgilerle sağlıklı yanıt vermek zor.

  3. Merhabalar;
    Silahla tehdit suçundan 2 yıl 1 ay hapis cezası aldım ve cezanın infazının tamamlanmasına müteakip sicil kaydımı sildirmek istiyorum.Üniversite öğrencisiyim Özel sektörde kurumsal şirketlerde kariyer planlarım var.Sicil kaydımı sildirdikten sonra alacağım adli sicil kayıtlarında adli sicil kaydı yoktur yazacağı söylendi.Fakat adli sicil kaydı yoktur arşiv kaydı vardır mı yazacak ? Ve ayrıca arşiv kaydı vardır diye yazmasa da arşiv kaydımın olduğu herhangi bir şekilde anlaşılabilir mi?

    • Resmi makamlar için adli sicil kaydı istemezseniz arşiv kaydınız görünmez. Ancak bazı işyerleri ve kurumlar “resmi kurumlar için” hazırlanmış adli sicil kaydı talep ediyorlar. Bu nedenle suçun kesinleşme tarihine göre arşiv kaydının silinmesi için çalışma yapmak gerekir. Bu konuda büromuzdan danışmanlık alabilirsiniz.

  4. Mustafa bey merhaba, Aşağıda belirttiğim gibi bir “Adli Sicil Arşiv Kaydım” bulunuyor. Sizi rahatsız etmeden önce sormak istedim acaba sildirme hakkım bulunuyor mu?

    1 C: 012302008C0043459(12307769-08) 03.08.2007 5237SA 105/1 62/1 52/2.
    ÜSKÜDAR,1.SCM 150000 P.05/06/2008 2007/1613-2008/584 05/06/2008

    2 Y: 012302009Y0020019(12311882-09) 03.08.2007 5237SA 105/1 62/1 52/2.
    ÜSKÜDAR,1.SCM 05/06/2008 2007/1613-2008/584 150000 P. 25/08/2009

  5. Merhaba Mustafa Bey, benim adli sicil ve adli sivil arşiv kaydım var..
    Bu ay verdiğim dilekçe ile adli sicil kaydımı sildirdim..
    Özel iş için e-devletten belge istediğimde “adli sicil kaydı yoktur” fakat resmi iş için istediğimde ” adli sicil arşiv kaydı vardır” deniliyor..
    Bir kavgaya karışmaktan adli para cezası almıştım(2007 de karar alınmış) arşiv kaydımı sildirebilme imkanı var mıdır? Teşekkürler

    • Adli sicil belgenizi incelemek gerekir. Şartları varsa adli sicil kaydı silinebilir. Arşiv kaydının silinmesi için memnu hakların geri alınması gerekmektedir. Bu şartla arşive geçme tarihinden itibaren 15 yıl beklemek gerekir.

      • Süre konusunda Adli Sicil Genel Müdürlüğünü arayınız. Her dilekçenin içeriğine göre farklı zamanlarda işlem yapılıyor. Bazı durumlarda ilgili mahkemeden belge beklenebiliyor. Kolay gelsin.

      • Süre konusunda Adli Sicil Genel Müdürlüğünü arayınız. Her dilekçenin içeriğine göre farklı zamanlarda işlem yapılıyor. Bazı durumlarda ilgili mahkemeden belge beklenebiliyor. Kolay gelsin.

  6. merhaba mustafa bey benımde bi sorum olucak 2007_2008 de bırıyle kavga ettim burnu kırıldı sıkayetcı oldu 11ay 20 gun hapıs cezası aldım 2013_2014 te denetımlı serbestlıkten cezam ınfaz edilmiş oldu sabıka kaydım gorunmuyor arsıv kaydım gorunuyor sene sonunda amerikaya gidecem arsıv kayıtlı sabıka kaydı ıstıyorlar karsıma cıkmasından dolayı vıze alamayacağım arsıv kaydımı nasıl sıldırebılırım veya ne zaman sıldırebılırım cevap yazarsanız çok sevınırım burda avukatlarda konu hakkında cok bısey bılmıyorlar yardımlarınız ıcın sımdıden tesekkur ederım ıyı calısmalar

      • +
        ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI sonucu Emrah bükmez

        YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

        YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.

        1 C: 012802013C0005043(12800845-13) 12.04.2009 5237SA 86/1. TURHAL;ASLCM
        7000 P.30/09/2010 2009/275-2010/358 22/01/2013

        2 Y: 012802014Y0001817(12801319-14) 12.04.2009 5237SA 86/1. TURHAL;ASLCM
        30/09/2010 2009/275-2010/358 7000 P. 12/03/2014

        +———–+

        • Arşiv kaydınızı silinmesi için memnu hakların iadesi kararını almanız halinde 12.03.2014 tarihinden itibaren 15 yıl geçmesi ile silinebilir. Bu kararı almamanız halinde 30 yıl sonra silinebilir. Memnu hakların iadesini isteme hakkınız 3 yıl geçmekle dolmuştur. Bu nedenle gerekli başvuru için büromuza müracaat edebilirsiniz.

      • Merhaba Mustafa bey lise son sınıf öğrencisiyim 2 yıl önce cahilligim yüzünden arkadaşlarıma yudum ve okula gitmediğimiz günleri istirahat raporuna çevirdik buda anlaşıldı mahkeme çıktık para cezası almadım 5 yıl denetimli serbestlik aldım su anda 3 yilim kaldı uzman çavuş olmak hayalimdi asker olmak ve askerde kalmak istiyordum bazı internet sitelerinde arşiv kaydının silinmesi ile olabilirsiniz yazıyor ne kadar doğru yardımcı olurmusunuz

  7. Merhaba Mustafa Bey 6136 sayili yasa geregince av fisegi bulundurmaktan 1200 tl ve 500 tl ayri ayri para cezasi aldim adli sicil arsiv kaydimda gorunmekde sildirme imkanimiz varmidir tesekkurler

      • 001102014C0026778(01104925-14) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4. GÜMÜŞHACIKÖY;
        ASLCM 500,00 P.14/04/2014 2014/15-2014/75 20/05/2014

        2 C: 001102014C0026813(01104929-14) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4 GÜMÜŞHACIKÖY;
        ASLCM 1200,00 P.14/04/2014 2014/15-2014/75 20/05/2014

        3 Y: 001102016Y0007412(01106922-16) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4
        GÜMÜŞHACIKÖY;ASLCM 14/04/2014 2014/15-2014/75 1200,00 P.
        12/02/2016

        4 Y: 001102014Y0015240(01108468-14) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4.
        GÜMÜŞHACIKÖY;ASLCM 14/04/2014 2014/15-2014/75 500,00 P. 15/09/2014

        5 C: 001102014C0031819(01105841-14) 07.12.2012 5237SA 179/2. MERZİFON;SCM
        5A H.22/05/2013 2013/89-2013/337 23/05/2014

        6 Y: 001102015Y0001022(01100442-15) 07.12.2012 5237SA 179/2. MERZİFON;
        SCM 22/05/2013 2013/89-2013/337 5A H. 28/12/2014

  8. Merhabalar Mustafa bey ben 2012 senesinde kaçak sigarayla yakalandim 1yil 8ay hapis ve 80 TL para cezası aldım cezam ertelendi 2 yıl denetim serbestliği verildi 22,01,2013 ceza kesinleşti buna göre sicil kaydım ne zaman silinir sadece arşivde görünür çok teşekkür ederim

  9. Mrbalar mustafa bey email gonderdim cevap gelmedi belkide uyudunuz saat geç nede olsa size dosya numarasını verirsem bakabilirmisiniz acaba sicil kaydım silinecekse bana bir dilekçe yazabilirmisiniz ücret mukabilinde çok teşekkür ederim

  10. Mrblar mustafa bey
    1 C: 001202013C00885616 (01218806-13) 02.08.2012 4733 SA 8/4;5237. 51.ANKARA GÖLBAŞI:ASLCM 1Y8A H.19/12/2012 2012/583-2012/709. 22/01/2013
    2C: 001202013C0083614 (01218512-13) 02.08.2012. 4733SA 8/4. ANKARA GÖLBAŞI;ASLCM 19/12/2012 2012/583-2012/709 80.00 P. 12/03/2013
    BUNA GÖRE SİCİL KAYDIM SİLNİRMİ ARŞİVDEN

  11. Mrblar mustafa bey
    1 C: 001202013C00885616 (01218806-13) 02.08.2012 4733 SA 8/4;5237. 51.ANKARA GÖLBAŞI:ASLCM 1Y8A H.19/12/2012 2012/583-2012/709. 22/01/2013
    2C: 001202013C0083614 (01218512-13) 02.08.2012. 4733SA 8/4. ANKARA GÖLBAŞI;ASLCM 19/12/2012 2012/583-2012/709 80.00 P. 12/03/2013
    BUNA GÖRE SİCİL KAYDIM SİLNİRMİ ARŞİVDEN ne zaman silinir çok teşekkür ederim

  12. Mustafa Bey ben adli sicil arsiv kaydımi gondermisdim size biraz ustte konu ile alakasiz ama eminim bilginiz vardir ben TSK da uzman cavus olmak istiyorum o arsiv kayitlari bana engel olur mu simdiden cok tesekkur ederim

  13. Hayirli ramazanlar mustafa bey ben size bi konu hakkinda danisacaktim . Basit yaralama sucundan 5 ay hapis cezasi aldim bana gelen teblignamede onanmasi istenmis ve mukerrerlere ozgu infaz belirtilmis cezam onandiginda icerde kalma surem ne kadar olur hemen denetimli serbestlik görürmüyüm . Birde bu dosya hakkinda zaman asimini sormak istiyorum size mahkeme karar tarihi 11.07.2013 . Yargitaya gelis tarihi 26.12.2014 hangi sureden zaman asimi tarihi baslar bizleri aydinlattiginiz icin tesekkur ederim

    • Kararınızı görmeden yanıt vermek yanıltıcı olabilir. Karar Yargıtay tarafından onanırsa kararda belirtildiği şekliyle işlem yapılacaktır. Yargıtay safhasından sonra başvurursanız daha sağlıklı ve net bir yanıt alabilirsiniz. Kolay gelsin.

      • Tesekkurler Mustafa Bey . Cezam 5 ay . 58 madde mukerrerlere ozgu infaz rejmi diyo teblignamede onanma durumunda mukerrer olarak ceza infaz kurumuna girdigimde denetimli serbeslige hemen cikabilirmiyim onu merak etmistim

  14. Selamünaleyküm
    4 yıl önce kaçak sigara yakalandı bende o zaman daha yaşım 18 doldurmamış bir gün nezarethanede yatım sonra beni savcıya götürdüler savcı beni serbest bıraktı ama yaşım 18 doldurmamış için beni yurtta götürdülar sabıka yazilir mi yada herhangi bir ceza parası çıkar mı
    Not ( Suriyelim iki ay sonra Türk vatandaşı isteme hakkı kazanıyorum resmi kanunla göre bu olay dolayısıyla herhangi bir sorun çıkar mı ayar sorun yaratirsa ne yapmam gerekiyor bide nasıl yardımcı olabilirsiniz )
    Saygılar sunuyorum

      • Ya olay Adana’da oldu ben şu anda İstanbul’da mahkeme değil o zaman olay tam olarak hatırlamıyorum ama polis bir yere götürdü bize bir adam var sabik kaydı nerden çıkarabiliriz bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz çok önemli çünkü

  15. Sayin MUstafa bey en son ankara 2.agir ceza mahkemesinden 26.10.1993 tarihinde memnu haklari iade karari almistim adli sicil kaydim yok arsiv kaydim var dun adli sicil istatistik burosuna arsiv kaydimin silinmesi icin sahsen muracaat etttim egerki basaramazsam ne kadar ucret talep ediyorsunuz 23 yildir devlet memuruyum evli 3 cocuk babasiyim eski yurt cocuguyum.

  16. mustafa bey merhabalar 2007 nisan ayında 142. maddeden 3yıl 7ay hapis cezamı yatarak tamamladım 2010 temmuz ayında tahliye oldum 2015 yılında adli sicil kaydımın silinmesi için adalet bakanlığına dilekçe verdim ve gelen dilekçede adlisicil kaydımın silindiği ama arşive alındığı yazılıyordu ama bugün işe girmek için e-devletten adli sicil kaydı aldığımda adli sicil kaydım görünmekle birlikte aldığım ceza ve tutuklu olduğum sürede görünüyor ne zaman silinir bunun için ne yapmam gerek yardımcı olursanız cok sevınırım ıyı gunler dilerim

    • Adli sicil kaydınızı mail yoluyla gönderirseniz daha sağlıklı yanıt verebiliriz. Arşiv kaydı memnu hakların alınması koşuluyla bihakkın tahliye tarihinden itibaren 15 yılda silinir.

      • Slam mustafa bey 50 karton kaçak sigaradan dolayı 2 yil 6ay 2015 te kesinleşti serbest denetimin bitmesine 2 ay kaldı adli scil kaydım ne zaman silinir. Guzel haberinizi bekliyorum

        • Denetimli serbestlik yükümlülüğü tamamlandıktan ve bi hakkın tahliye tarihi dolduktan sonra adli sicil kaydından sildirmek için başvurabilirsiniz. Kayıtlar silinip arşive geçer.

  17. YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: 001202015C0230193(01249416-15) 04.06.2013 5237SA;CK:89/1. ANKARA;38.
    ASLCM 2240,00 P.10/12/2014 2014/98-2014/712 10/12/2014
    2 Y: 001202016Y0183542(012#####-#1) 04.06.2013 5237SA;CK:89/1.
    ANKARA;38.
    ASLCM 10/12/2014 2014/98-2014/712 2240,00 P. 25/05/2016

  18. Merhaba avukat bey,
    TCK 191/1 uyuşturucu kullanmaktan hakkımda kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararı verildi. 1 yıl süre ile denetimli serbestlik kurallarına uyacağım. bildiğim kadarıyla kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararı bir mahkumiyet kararı değil dolayısıyla adli sicil kaydına işlemiyor. ancak arşiv kaydında görünüp görünmediğini öğrenmek istiyorum. ayrıca her trafik kontrolünde veya gbt kontrolünde bu karşıma çıkacak mı? ne zaman gbt kaydımı sildirebilirim?
    (5 yıl sonra kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararı verildikten sonra kesinleşmesi halinde mi? )

    Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

    • Adli sicil arşiv kaydınızı; e devlet, kaymakamlık veya adliyeden alacağınız adli sicil belgesinde görebilirsiniz. Koşulları varsa sicil kaydınız silinebilir.

  19. Merhaba mustafa bey,öncelikle burda madur olan bizler için göstermiş olduğunuz gayret ve emek için size minnettarız ve çok teşekkür ederiz.ALLAH razı olsun.durumuma gelince 2014 yılı 12. Ayın 4. Cü gününde denetimli serbestlik hakkından yararlanıp tahliye olarak 1 yıl sonrası aynı tarihte denetimli serbestlik imzalarimi tamamlayip 188/3 den aldığım cezayı bitirdim,size sorum şu ; iş başvurusu için sabıka kaydı yoktur durumuna nezaman ve ne şekilde erişebilirim,mahkemelere 2009 un başlarinda çiktim,aynı yılın sonlarına doğru (7 ay 23 gün tutuklu kalarak) 4 yıl 2 ay ceza alarak temyiz yolu açık olmak kaydı ile tahliye oldum,maalesef temyiz cezayi onayladi ve 2013 yılı 12.ay 4. Günü cezaevine girdim,sonrasi yukardaki tarihlerde belirttiğim şekilde cezamı tamamladım,şu an dosya numaralarım elimde olmadigi icin yazamadim,siz maddeden olayı anlamisinizdir,bi arkadaşım istatistik müdürlüğüne dilekçe yazmamı ısrarla söylüyor,bu konu hakkında sizinle görüşebilirmiyiz,burdan olumlu,olumsuz ne söyleyebilirsiniz,şimdiden çok teşekkürederim,ALLAH yardimciniz olsun.

      • Slm Mustafa bey ben 1995te suc işledim 2005te sildirdim sicil kaydımı fakat arşive gecti cok uğraştım adliyelerde silinmez dediler aradan 25yıl geçti güvenlik kimlik kartı alamadım geçmişte sabıka kaydım e devlette cıkıyor birsey dikkatimi çekti c ler ve ylervar umutlandım 647 sayılı Kanun 491/1 493/1 522 523 gibi hükümler öğrenci iken işlediğim için yas 19du ailem avukat tutmustu 3 arkadastık sadece 1ay 10gün hapis 98de ise kesilmiş ceza 80gün yattım 6ay 20gün vermiş totalde arşiv kaydım silinir mi tesekkür ederim.

        • Adli sicil arşiv kaydınızı mail yoluyla gönderirseniz inceleme imkanı buluruz. Koşulları varsa silinmesi için büromuzdan danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.

  20. Merhaba Mustafa bey ben 2012 yılında hırsızlıktan dolayı bes yıl denetim aldı savcı herhangi bir suçtan yargılanırsan icerı alınırsın dedi bes yılım doldu ve bu arsıv kayıtlarında hala gozuukuyor mahkeme kararı da cıkmadı Üzerinden bes ay geçmesine rağmen bunun ıcın yapmam gereken bir sey varmı nasıl ogrenecem birde memurluğa etkisi olur mu güvenlik soruşturmasında olumsuz cıkar mı diye cok cekınıyorım arsıv kayıtlarını silme gibi bir durumum olamaz mu yardımcı olursanız cok sevinirim simdıden allah razı olsun

  21. Merhaba Mustafa bey ben 2012 yılında hırsızlıktan dolayı bes yıl denetim aldım savcı herhangi bir suçtan yargılanırsan icerı alınırsın dedi bes yılım doldu ve bu arsıv kayıtlarında hala gozuukuyor Üzerinden bes yıl geçti ve mahkeme kararı da cıkmadı suan Üzerinden bes ay geçmesine rağmen tarafıma herhangi bir yazı gelmedi bunun ıcın yapmam gereken bir sey varmı nasıl ogrenecem birde bunu birde memurluğa etkisi olur mu güvenlik soruşturmasında olumsuz cıkar mı diye cok cekınıyorım arsıv kayıtlarını silme gibi bir durumum olamaz mu yardımcı olursanız cok sevinirim simdıden allah razı olsun

  22. Merhaba Mustafa bey ben 2012 yılında hırsızlıktan dolayı bes yıl denetim aldım savcı herhangi bir suçtan yargılanırsan icerı alınırsın dedi bes yılım doldu bu sure bazında benım adlı sicil kaydım yoktur ve adlı sicil kaydınız bulunmamaktadır yazıyor Du hala da Öyle sımdı benım bes yılım bitti mahkeme den tarafıma bir yazı gelmedi bunu nasıl ogrenebılırım bu Hukmu Üzerimden kaldırmak ıcın nasıl bir yol izlemeliyim memurluğa etkisi olur mu cunku bu sene ucretlı ogretmenlık başvurdum emniyetten yazı gelmıs bu dosya ile ilgili sıkıntı yasadım bes yılım dolduğu ıcın bunu emniyet yazılarında silme gıbı bir durumum olamaz mı

  23. Mustafa bey iyi çalışmalar 2005 yılındaki bi yaralama olayından dolayı dosyayı ikiye ayırmışlar 2013 yılında 10 ay ceza çıktı 1sene altı olduğu için ceza evine girdi çıktı yaptım 2013 mayıs ayında 2016 şubat ayında da aynı dosyanın diğer cezası çıktı karşıma 4.2 7ay yattım eylül 1de aftan çıktım şuan hala denetim görmekteyim bu cezadan dolayı martın 5de bitecek adli sicil ve arşiv kaydım nezaman silinir çok teşekkürler iyi çalışmalar…

    Cezalar şu şekilde

    ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.
    1 C: 001802016C0099777(01819133-16) 29.12.2005 5237SA 86/1 87/1,D 86/3,E
    87/1,S 62. KÜÇÜKÇEKMECE;2.ASLCM 4Y2A H.05/12/2013 2013/247-2013/857
    16/12/2015

    2 T: 001802014T0148058(01850804-14) 29.12.2005 5237SA 87/3. KÜÇÜKÇEKMECE;2.
    ASLCM 10A H.12/11/2009 2006/551-2009/962 BAKIRKÖY;11.ASLCM 25/12/2013
    *-2013/311 D.İŞ. ŞARTLI TAHLİYE 22/11/2013

  24. Mustafa bey iyi günler iyi çalışmalar Sorum şu Mahkemeye çıkmadan Savcılık tarafından 1 yıl denetimli serbestlik ve 5 yıl kamu davasının erteleme kararı verildi 2016 yılında denetimli serbestlik sorunsuz bi şekilde bitti sadece kamu davasının erteleme kararı var oda 2020 de bitecek şuan adlı sicil ve arşiv kaydım yok GBT kaydım da çıkmıyor güvenlik gorevlisiyim güvenlik şubenin yapacağı Güvenlik Soruşturmasında bu kayıtlar çıkarmi

    • Göbekmiş olduğunuz adli sicil belgesinde almış olduğunuz cezaya göre Karayolları Trafik Yönetmeliği 76 maddesi E bendine göre ehliyet almanız mümkün görünmemektedir. Ancak kayıtlarınızın silinmesi şartları oluşmuş.

    • Göbekmiş olduğunuz adli sicil belgesinde almış olduğunuz cezaya göre Karayolları Trafik Yönetmeliği 76 maddesi E bendine göre ehliyet almanız mümkün görünmemektedir. Ancak kayıtlarınızın silinmesi şartları oluşmuş.

  25. Merhaba Mustafa Bey, Nisan2000’de kesinleşen evrakta sahtecilik ve verilen kararla 3 ay ağır hapis para cezasına çevrilerek ertelendi, suçun kaydı adli sicilden alındı, şu anda arşivde görünüyor. Anladıgım kadarıyla memnu hakların iadesi için mahkemeye gidip dava açmamız gerekiyor. Bundan sonra ancak hüküm tarihinden itibaren 15yıl geçmiş ise arşiv kaydı silenebiliyor. Yani baz alınacak tarih hüküm tarihi, memnu hakların iadesinin alındıgı tarih değil, öyle mi? Memnu hakların iadesi için nasıl bir işlemle başlamalıyım?
    Teşekkurler.

    • 15 yıl cezanın arşive geçtiği tarihten başlıyor. O da cezanın yerine getirilme tarihidir. Memnu hakların iadesi başvurusu için büromuzdan yardım alabilirsiniz. Bazı mahkemeler yasaklı bir hak olmadığı gerekçesiyle talepleri reddediyor. Onunla ilgili yargıtay kararları var. Başvururken dilekçeye eklenmesinde yarar var.

  26. Merhaba Mustafa bey.2011 yılında basit yaralamadan hagb kararim vardı.2015 yılında yine ufak bir olaydan 1.500 TL adli para cezası aldım ve sabıka kaydına işlendi.Bu cezayı infaz ettirdim parayı ödeyerek ve dilekçe ile sabıka kaydını arşive aldırdım.Sonrasinda ilk Hagb kararida bozuldu ve açıklandı ondanda 3.000 TL para cezası aldım ve ödemesini bitirdim.Simdi ödemesini bitirdiğim 3.000 TL sabıka kaydında gözüküyor.Bu kayıdı da sildirmem arşive aldirmam mümkünmüdür.Ayrica sildirip arşive alındığı takdirde arşiv kayıtlarını nasıl sildirebilirim.Şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar.

  27. ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.

    1 C: 020002017C0296006(20056393-17) 29.09.2015 5237SA 86/2 51. İSTANBUL
    ANADOLU;59.ASLCM 5A H.04/05/2017 2015/636-2017/233 01/06/2017
    mrb mustafa bey sicilim suan silinirmi beklemek mi gerekir 5 ay ceza aldım 1 yıl denetim e çevrildi

  28. Merhabalar Mustafa Bey adli sicil Arşiv kayıtlarım ne zaman silinebilir bu konuda yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler. C: 001202014C0058044(01214512-14) 16.06.2009 5237SA;CK:85/1. ANKARA;9.
    ASLCM 12100,00 P.25/11/2010 2010/87-2010/832 07/05/2013
    2 Y: 001202015Y0134413(012#####-#1) 16.06.2009 5237SA;CK:85/1. ANKARA;9.
    ASLCM 25/11/2010 2010/87-2010/832 12100,00 P. 02/04/2015
    +———–+

  29. 5 yıldan beridir bir fabrikada çalışmaktayım, iş yerimiz sendika istemediği için sendikaya üye olan işçileri 25/2. suçundan atıyo ve bu nedenle özel sektörde bir daha işe girme ihtimali olmuyor. Sicilimize yüz kızartıcı suçdan atıldı diye geçiyor yani, bu sicil devlet memuru olmamızı etkilerli, etkilerse mahkeme sonucunda mahkemeyi kazansak bu sicil silinirmi acaba

  30. Merhaba Mustafa Bey ben 1999 da senet yağması 496 dan 8 yıl 4 ay ceza aldım yattım 2002 .11 . Ay çıktım 2006 da uyarlama yapılmış yeni yasaya göre ben arsiv kaydi mi sildirmek için mahkemeden memnu hakların iadesisi kararı istedim mahkeme uyarlama sonucu zaten o haklara kavuştunuz dedi adlı sicile 4 kez silinmesi için dilekçe yazmama rağmen ordan gelen bir cvp yok bu şartlarda arşivi sildirebilirmiyim bir yol gosterirseniz sevinirim

  31. Merhaba benim 22 sene önce hırsızlıktan arşiv kaydım var. Adli Sicil İstatik Kurumuna dilekçe gönderdim kaydımın silinmesi için bana gelen cevap 5352 sayılı adli sicil kanunu 14 ve geçici 2.maddeleri uyarınca adli sicil kaydından çıkartılarak anılan kanunun 10.maddesi istinaden istenildiğinde verilmek üzere arşiv kaydı alındı. Aynı kanunun 12. maddesinin 1. Fıkrasının (b) bendine göre arşive alınma koşullarının oluştuğu tarihten itibaren yasaklanmış hakların geri verilmesi kararı alınması koşuluyla 15 veya 30 yıl aranmaksızın tamamen silinebileceği 5352 sayılı adli sicil kanunun 13 A maddesinin gerekince hükmü veren mahkeme veya ikametgahınızın bulunduğu yerde ki aynı derecede ki mahkemeye ait olduğu diye yazı geldi özel sektör de çalışıyorum kadro geleceği söylentisi var bu konu da çok madurum ve beni bilgilendirirseniz sevinirim saygılarımla.

    • Adli sicil Genel Müdürlüğü gereken cevabı vermiş. Arşiv kaydının silinmesi için yazıda da belirtildiği gibi suç tiplerine uygun olarak sürelerin geçmesi ve memnu hakların iadesi kararı alınmasıdır. Bu koşullar yerine getirilmeden arşiv kaydınız silinemez. Detaylı bilgi için büromuzdan danışmanlık alabilirsiniz.

  32. Merhaba Mustafa bey 2011 yılında telefon da tehdit suçundan. 6 ay hapis ve iki adet psikoloji ile ilgili kitap okuma cezası hagb kararı verildi sonra tekrar mahkemeden oldun kitapları okumaya gitmediğim icin hüküm açıklandi ceza ertelendi 1 yıl denetim yazıyordu mahkeme kararında .ilk mahkemede kararında 6 ay hapis yazıyordu memuriyete engel olur mu
    Adli sicil kaydını sildirebilir miyim arşive düşüyorsa arşivden de sildirebilir miyim
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.

    1 C: 006002014C0000134(06000013-14) 14.11.2011 5237SA 106/1-1, 5237SA 51.
    MD. GÜRÜN;SCM 5A H(T).01/11/2013 2013/62-2013/105 18/12/2013

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI YOKTUR.

    • Cezanız ertelenmiş ertelenmiş süresi de olduğuna göre hadi sicil kaydından silinebilir. Devlet memurluğu kanunu 48. maddeye göre işlediğini suç memuriyeti engel bir suç değildir

  33. Merhaba mustafa bey ben jandarma komando branşında uzman cavustum eğitimimi tamamladım atamam gerçekleşti sonrasında yapılan güvenlik sorusturmasinda nedenini belirtksizin sonucu olumsuz olarak sonuclanarak ilisigim kesildi .ben guvenlik sorusturmasinin olumsuz cikmasini suna bağlıyorum ben 18 yaşında kamuda hırsızlık suçuna karistim çocuk mahkemesi sıfatıyla asliye ceza mahkemesine suça sürüklenen çocuk olarak çıktım ve hakim beni bu maddelerle yargiladi tck/31 maddesi delaletiyle 142/a maddesi gereğince ve suçun islenis biçimi ve kastinin ağırlığı gozetildiginde cezanın alt sınırında ayrılmayı gerektirecek bir sebeb gorulmemekle takdiren 2yıl hapis cezası ile cezalandırılmasına,
    Suça sürüklenen,eylemini TCK’nın 143 maddesi uyarinca ve suçun işlendiği zaman göre takdiren 1/8 oranında artırarak 2yıl 3 ay hapis cezası ile tacziyesine,
    Etkin pişmanlık nedeniyle TCK’168/1 maddesi uyarınca ve alınan malın tamamının iade edilmesi de gözetilerek cezada takdiren 2/3 oraninda indirim yapılarak 9ay hapis cezası ile hukumlulugune,
    Suça sürüklenen çocuk suç tarihinde 15-18 yaş aralığında bulunduğundan TCK’nın 31/3 maddesi uyarınca cezanın 1/3’u indirilerek 6ay hapis cezası ile mahkumiyetine ,
    Suça sürüklenen çocuğun sabıkasız geçmişi lehine takdiri indirim sebebi kabul edilerek cezasından TCK’nın 62/1 maddesi uyarinca takdiren 1/6 oraninda indirim yapılarak 5 ay hapis cezası ile cezalandırılmasına,
    Baskaca bir indirim ve arttirim yapmaya yer olmadığına,
    Suça sürüklenen çocuğa verilen kisa sureli hapis cezasının TCK madde 50/3 uyarinca adli para cezasına çevrilmesine ,
    Suça sürüklenen çocuğun geliri ,ekonomik ve kişisel durumu gözetilerek bir gün karşılığı, TCK’nın 52/2 maddesi uyarinca 20 tl takdir olunarak;5ay hapis cezasının karşılığı olan 150 sayısı ile çarpılarak NETICEDEN 3.000 TL ADLI PARA CEZASI ILE CEZALANDIRILMASINA,
    suça sürüklenen çocuğun ekonomik ve şahsi halleri göz önünde bulundurularak , hukmedilen adli para cezalarının TCK’nın 52/4 maddesine göre birbirini takip eden aylık eşit taksitler halinde ve takdiren 24 eşit taksitle ödenmesine ,taksitlerden birinin zamanın da odenmemesi halinde geri kalan kısmının tamamının tahsil edilmesine (infaz aşamasında 5275 sayılı Yasa’nın 106/4 maddesinin dikkate alınmasına )
    Adli para cezasının ödenmesinde mehil verilmesine takdiren yer olmadigina,
    Daha önce kasıtlı bir suçtan mahkumiyeti olmadığından kişilik özelliklerine göre yeniden suç işlemeyeceği hususunda kanaate varilmakla CMK’nın 231/5-6 madde fikralarina göre HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERI BIRAKILMASINA ,
    5395 sayılı Yasa’nın 23.maddesine göre 3 yıl süreyle denetim süresine tabi tutulmasına ,
    CMK’nın 231/8-c maddesine göre denetimli serbestlik tedbiri olarak
    a)bir yıl süreyle özel internet kafelere girmesinin yasaklanmasına ,
    B)Milli eğitim bakanliginca tavsiye edilen “100 temel eser “den (orta öğretim ) beş; ” Dünya klasilerinden “beş kitap olmak üzere toplam on kitap okunmasına,
    C)toplam 10 saat süre ile rehberlik edecek bir uzman kişi gorevlendirilmesigorevlendirilmesinehsh

    • Anlaşılan almış olduğunuz cezanın niteliği güvenlik soruşturmasından olumsuz sonuç almanıza neden olmuş. Hükmün açıklanmasının geri bırakılması nedeniyle ortadan kaldırma nın da olumlu sonuç vereceğinin sanmıyorum. Zira devlet memurluğu Kanunu 48 maddeye göre almış olduğunuz ceza konusu suç memuriyete engel suçlardan. Memnu hakların iadesi kararı alınırsa SSÇ olmanız nedeniyle bu yol denenebilir. Ancak biraz zor görünüyor.

  34. C)toplam 10 saat süre ile rehberlik edecek bir uzman kisi görevlendirilmesine,
    Bu kişi kötü alışkanlıklardan kurtulmasını ve sorumluluk bilinciyle iyi bir hayat sürmesini temin hususunda hukumluye öğütte bulunmasına ;eğitim gördüğü kurum yetkilileri veya nezdinde çalıştığı kişilerle görüşerek istişarede bulunmasına ; hükümlünün davranışları,sosyal uyumu ve sorumluluk bilincindeki gelişme hakkinda rapor düzenleyerek mahkemeye rapor sunmasina ,
    CMK’nın 231/10-11 madde fıkrasına göre ; denetim süresi icinde kasten yeni bir suç işlenmedigi ve denetimli serbestlik tedbirlerine ilişkin yukumluluge uygun davranıldığı takdirde açıklanması geri bırakılan hüküm ortadan kaldırılarak davanın düşmesi kararı verilmesine , denetim süresi içinde kasten yeni bir suç işlemesi veya denetimli serbestlik tedbirine ilişkin yukumluluge uygun davranmaması halinde hükmün açıklanmasına
    Suça sürüklenen çocuk …..xx.. yonunden yapılan 80 tl sosyal hizmet rapor ücreti yargılama gideri beş tl bir adet davetiye gideri 4.5 tl olmak üzere toplam 87 tl suça sürüklenen ..xx.. den tahsili ile hazineye irat kaydına 09.06.2009 tarinde bu şekilde mahkeme sonuçlandı ve şu an yasal sureci sorunsuz tamamladigimdam dolayi hagb düştü . Sicil ve arşiv kaydimi edevletten özel yada kamu işi için istediğimde adli kaydı yoktur arşiv kaydı yoktur yazıyor. Fakat jandarma uzman cavusluk için hakkimda yapılan guvenlik araştırmasında sorusturmada engel teşkil etti belliki .
    Ben bu mahkemede hakimin savcının istemesi ile görülebilen bu hagb kararını dilekce verip sildirsem ve dava acsam göreve iadem olur mu .örnek teşkil eden göreve dönen kişiler var .ayriyetten özel guvenlik sınavına girdim kazandım bu hagb kararını sildirip kazanmış olduğum özel guvenlik kartimi alabilir miyim yada polis olabilir miyim .malum askeri yada polis alımlarında askeri ogrencilikle ilişkisi kesilmeme durumunu da arıyorlar.vereceğiniz cevap benim için cokcok önemli olup şimdiden teşekkür ederim sayın Av.Mustafa Çiçek

    • Anlaşılan almış olduğunuz cezanın niteliği güvenlik soruşturmasından olumsuz sonuç almanıza neden olmuş. Hükmün açıklanmasının geri bırakılması nedeniyle ortadan kaldırma nın da olumlu sonuç vereceğinin sanmıyorum. Zira devlet memurluğu Kanunu 48 maddeye göre almış olduğunuz ceza konusu suç memuriyete engel suçlardan. Memnu hakların iadesi kararı alınırsa SSÇ olmanız nedeniyle bu yol denenebilir. Ancak biraz zor görünüyor.

      • Suça sürüklenen çocuk bakımından bu yol denene bilir yazmışsınız peki bu yol dava açarak mi olacak nasıl bir yok izlemeliyim. Uzmanlığa geri dönüş için ? Yada sildirip polislige başvuru yapabilir miyim birde özel guvenlik sinavina girdim kazandim bunun icinde guvenlik sorusturmasi yapılıyor ben güvenlik harcini yatirdigim takdirde güvenlik sorusturmam yapılıp kazanmis oldugum guvenlik belgemi alacagim fakat harci yatirmadim bu hakkimda dusmus olan hagb uzmanliktaki sorusturmadaki gibi engel olabilir diye düşündüğümden dolayi. Ben bu hagb sildirsem özel güvenlik sorusturmasinda çıkar mi silinen bu durum cevabiniz icin teşekkür ederim

          • Kesinlikle hakkımı aramak istiyorum hagb bir hüküm değil ama jandarma uzman cavusluktan atandim iliskim kesildi ve düşmüş olan hagb kararı vardı iki ay süresi varmış ama yedi sekiz ay oldu sizinle mahkemeye versek yasal islem başlasa hak iddia edebilir miyiz göreve iade açısından iki ay zaman süresi geçti ama siz daha iyisini bilirsiniz

      • Kanunen esas yasaya göre hagb olan kişinin hakları alınamaz ki kurumların anayasaya göre hareket ermesi gerekmez mi ? üstelik düşmüş olan hagb mahkemeye dilekce verdim hagb kaydını sildirmek için ama söylemiş olduğunuz memnu hakların geri alınmasını nasıl yapacağım

  35. 1 C: A00832002C0735879(00000208-87) 00.08.1987 CK:491/İ;647SA 4. KOZAN; SCM
    54000 AP.25/11/1987 1210-1566 25/11/1987
    2 Y: A00832002Y0221893(00155302-87) 00.08.1987 CK:491/İ;647SA 4. KOZAN;
    SCM 25/11/1987 1210-1566 54000 AP. 25/11/1987

    arşiv kaydı silinebilirmi ?

    şimdiden teşekkür ederim

  36. YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: A00832002C0735879(00000208-87) 00.08.1987 CK:491/İ;647SA 4. KOZAN; SCM
    54000 AP.25/11/1987 1210-1566 25/11/1987
    2 Y: A00832002Y0221893(00155302-87) 00.08.1987 CK:491/İ;647SA 4. KOZAN;
    SCM 25/11/1987 1210-1566 54000 AP. 25/11/1987

    arşiv kaydı silinebilirmi ?

  37. Mustafa bey oncelikle iyi gunler dilerim. Ben 2012 yilinda kilitlenmek suretiyle muhafaza altina alinan esya hakkinda hirsizlik sucum oldu. Olay mahkemeye intikal edildi karsi taraf benden sikayetci olmadi olaya bakan hakim kamu davasindan bes yil suc islememem karsiliginda hagt verdi bana ve giderler kamu davasina birakildi dolasiyla ben odeme yapmadim bes yilim doldu ve hukmun aciklandi hapis cezasina mahkum olmadim dava kapandi sonra kihbi dilekce yazarak gbt kaydimin iptali ni istedim ve iptal edildi simdi size sorum su bunun devlet memurluguna etkisi nedir guvenlik sorusturmasinda olumsuz cikarmiyim cok korkuyorum bu arsiv kayitlarina aliniyor mu? Bunu sildirme olanagim ne eger sildirme olanagi varsa bana dilekce yazar misiniz ucretini neyse veririm

  38. Abicim kolay gelsin benim sicil kaydım var ancak arşiv kaydı yok gözüküyor bu sicil kaydını sildirmem mümkünmüdür ilginiz için teşekkür ederim 1 C: 010302016C0024477(10304375-16) 12.02.2013 5237SA 191/1 F 2 C 51.
    SAMSUN;10.ASLCM 10A H.18/11/2015 2015/526-2015/1166 13/01/2016

    • Denetim süreniz dolduysa denetime uyduysanız, adli sicil kaydınız silinir. Arşive geçer.
      Ayrıca mahkemeden düşüm kararı alınarak gbt emniyet kayıtlarından da silinebilir. Kararı mail atarsanız daha sağlıklı yanıt verebiliriz.

  39. Avukat bey ben 2006 yılında eşimle alakalı bi bi tartışma sonucunda kavga ettik eşim darp raporu alarak benden şikayetçi oldu ve mahkemede sulh ederek şikayetçi olmadıgını söyledı.hakimde 140 tl para cezasıyla mahkemeyi sonlandırdı.fakat bu durum benim arşiv kaydımda gözükmekte ve rahatsız etmektedir silinebilirmi silinebilmesi için ne yapmam gerekıyo kaç yıldan sonra sılınır? Acil bi Bilgi verebilirseniz memnun olurum

  40. 1 C: 001302016C0218191(01350838-16) 24.08.2013 5237SA 116/1. ANTALYA KEMER; 1.ASLCM 10A H.11/03/2014 2013/442-2014/164 26/04/2014 2 C: 001302016C0218135(013 50832-16) 24.08.2013 5237SA 142/1. ANTALYA KEMER; 1.ASLCM 1Y9A20G H.11/03/2014 2013/442-2014/164 26/04/2014 3 C: 001302017C0193611(01345562-17) 17.02.2013 5237SA 141/1 143 168/1 58/7. ANTALYA;10.ASLCM 3A26G H.20/06/2013 2013/151-2013/395 04/09/2013 4 C: 001302013C0304699(01371636-13) 17.02.2013 5237SA 141/1 143 168/1 58/7. ANTALYA;10.ASLCM 3A26G H.20/06/2013 2013/151-2013/395 04/09/2013 5 C: 001302017C0102060(01322134-17) 11.06.2010 5237SA 142/1,B 1 51/1 3 143 62 51. ANTALYA;13.ASLCM 1Y11A10G H.18/05/2011 2010/391-2011/243 16/04/2014 6 C: 001302014C0224084(01346089-14) 11.06.2010 5237SA 142/1 B 1 51/1 3 143 62 51. ANTALYA;13.ASLCM 1Y11A10G H.18/05/2011 2010/391-2011/243 16/04/2014 7 T: 001302014T0021929(01313085-14) 09.05.2011 5237SA 116/4 119/1 C 62/1 51 3 7 8 53/2 3 1 A B C D E 63. ANTALYA;8.ASLCM 1Y8A H.28/11/2011 2011/435-2011/549 ANTALYA;8.ASLCM 13/09/2013 2011/435-2011/549 AYNEN İADE/ESKİ HALİNE GETİRME AYNEN İNFAZI (5237SA 51/7.MAD.) 8 T: 001302014T0021930(01313087-14) 09.05.2011 5237SA 142/1 B 143/1 35/1 2 62/1 51 51/3 7 8 53/2 3 53/1 A B C D E 63. ANTALYA;8.ASLCM 1Y5A15G H. 28/11/2011 2011/435-2011/549 ANTALYA;8.ASLCM 13/09/2013 2011/435-2011/549 AYNEN İNFAZ AYNEN İNFAZ (5237SA 51/7. MAD.) Hocam sildirebilirmiyim sicil kaydı ndan Arşivden de sildirme imkanız varmı şimdiden tskrler

    • İnfazı tamamlanan cezalar adli sicil kaydından silinebilir.arşiv kaydından silinmesi için yazıda da belirtildiği şekliyle bir yıldan fazla olan veys istisna suçların silinebilmesi İçin memnu hakların iadesi kararı alınması şartıyla 15, alınmaması halinde infaz tarihinden 30 yıl sonra silinebilir.

  41. hocam ben 2008 esrar kullamindan denetimli serbeslik aldım ve 1 yıl denetimli süremi sorunsuz geçirdi o yıldan sonra hiç suça esrar olayına karışmadım adli siçil kaydım gorukuyor teşorende çalişıyorum kodro anmama engel olur bilgilendirseniz sevinim saygıar hocam

      • 000097217623
        T.C.
        ADALET BAKANLIĞI
        ADLİ SİCİL VE İSTATİSTİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

        SAYI : 0999-2018-000097217623/22:47
        YER / TARİH : İNTERNET (www.turkiye.gov.tr) / 08.01.2018
        KONU : RESMİ KURUM
        VERİLECEĞİ KURUM : -[Diğer]
        KİMLİK TÜRÜ : MERNİS KİMLİK
        +———–+
        MERNİS KİMLİK BİLGİLERİ
        BABA ADI-ANNE ADI : HASAN-NURSEL
        DOĞUM YERİ/TARİHİ : KOZAN/01.08.1978
        NÜFUSA K.OLD.YER : ADANA/KOZAN
        +———–+
        ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)

        YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.

        1 C: 008502010C0016538(08501794-10) 01.01.2008 5237SA;CK:191/1 62 191/2-7
        KOZAN;SCM KULLANAN KİŞİ İÇİN TEDAVİ VE DENETİMLİ SERBESTLİK 24/06/2009
        2008/348-662 02/11/2009
        2 Y: 008502011Y0001322(08500824-11) 01.01.2008 5237SA;CK:191/1 62
        191/2-7 KOZAN;SCM 24/06/2009 2008/348-662 TED.VE DEN.SER BİR YIL
        SÜRE İLE DEN.SERBESTLİK 08/02/2011

        YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI YOKTUR.
        +———–+
        NOT : BU SORGULAMA YUKARIDAKİ “SORGULAMAYA ESAS KİMLİK BİLGİLERİ” NE GÖRE
        YAPILMIŞTIR.
        (*) ADLİ SİCİL SORGULAMA SONUCUNDA YER ALAN YUKARIDAKİ KİMLİK BİLGİLERİ
        MERNİS KİMLİK BİLGİLERİ DIŞINDAKİ FARKLILIKLARI KAPSAMAMAKTADIR.
        (**) MERNİS KİMLİK BİLGİLERİNE GÖRE ALINMIŞ OLAN BU SORGULAMA SONUCU ADLİ
        SİCİL VERİ TABANINDA MEVCUT KAYITLARIN İÇERİĞİ ESAS ALINARAK OLUŞTURULAN
        KRİTERLERİN İŞLETİLMESİ NETİCESİNDE BULUNAN ADLİ SİCİL KAYITLARINI
        1 /
        2
        000097217623
        GÖSTERMEKTEDİR.
        (***) YUKARIDA DÖKÜMÜ YAZILI ADLİ SİCİL SORGULAMA SONUCUNDAKİ KİMLİK BİLGİLERİ
        İLE ADLİ SİCİL KAYITLARINA İLİŞKİN TEREDDÜT HALİNDE BULUNDUĞUNUZ YER
        MAHALLİ ADLİ SİCİL BÜROSUNA YA DA ADLİ SİCİL VE İSTATİSTİK GENEL
        MÜDÜRLÜĞÜNE BAŞVURUNUZ.
        2 /
        2

        • Denetimli serbestlik sürenizi tamamladıysanız bu kayıtlar silinir. Ayrıca ilgili mahkemeye başvurarak hükmün ortadan kaldırılması kararı alabilir, bu kararla emniyet müdürlüğündeki gbt kayıtlarınızı da sildirebilirsiniz.

  42. Slm Mustafa bey 1 C: 006902004C0013350(06901977-04) 11.12.2000 CK:404/2 405/2;647SA 4 6.
    İZMİR;9.ASLCM 456300000 AP.26/01/2004 2003/960-2004/35 02/02/2004 Sildirebilirmiyim kadroya geçmeye engel olurmu

  43. 1 C: G00102003C0043834(00122504-03) 30.01.2002 CK 316/1 321 59; 647/6
    ADANA;
    1 ACM 10A H VE 60584473 AP.26/12/2002 106-440 03/01/2003
    2 C: G00102003C0043845(00122505-03) 30.01.2002 CK 503/1 61 522/1 59; 647/6
    ADANA; 1 ACM 1A3G H. VE 20194824 AP.26/12/2002 106-440 03/01/2003
    3 T: 000002017T0211211(99068335-17) 30.01.2002 765SA 316/1S 321 59 503/1 61
    522/1 59.X ADANA;1.AĞM 10A H;60584473 AP;1A3G H;20194824 AP.26/12/2002
    2002/106-2002/440 ADANA;1.AĞM 07/09/2017 2002/106-2002/440
    YASAKLANMIŞ HAKLARIN GERİ VERİLMESİ
    Merhaba Mustafa Bey bu arşiv kaydım nezaman silinir 05/01/2018 tarihinde adli sicile dilekçe gönderdim ama halen sistemde görünüyor

  44. 1 C: G00102003C0043834(00122504-03) 30.01.2002 CK 316/1 321 59; 647/6
    ADANA;
    1 ACM 10A H VE 60584473 AP.26/12/2002 106-440 03/01/2003
    2 C: G00102003C0043845(00122505-03) 30.01.2002 CK 503/1 61 522/1 59; 647/6
    ADANA; 1 ACM 1A3G H. VE 20194824 AP.26/12/2002 106-440 03/01/2003
    3 T: 000002017T0211211(99068335-17) 30.01.2002 765SA 316/1S 321 59 503/1 61
    522/1 59.X ADANA;1.AĞM 10A H;60584473 AP;1A3G H;20194824 AP.26/12/2002
    2002/106-2002/440 ADANA;1.AĞM 07/09/2017 2002/106-2002/440
    YASAKLANMIŞ HAKLARIN GERİ VERİLMESİ
    Merhaba Mustafa Bey bu arşiv kaydım nezaman silinir 05/01/2018 tarihinde adli sicile dilekçe gönderdim ama halen sistemde görünüyor

  45. Selam uyuşturucu temin ettim fakat kardeşime içmek için yanına gittim mersinden Nevşehire kardeşim yakalandı beni yaktı bende kabul ettim sonuç arşiv kaydım var silinmesi için Dilekçe verecem silerlermi saygılar

  46. Slm mustafa hocam nasılsın inşallah iyisin dir hocam bu bi sorum olacakti ben ben ogrenciyim Üniversitesi yillarinda bi arkadaş cantamda uyuşturucu bıraktı beni ihbar etti ve yakalandim 6 yil 3 ay hapis ceza aldım ceza mı çektim çıktım universüyeyi de bittirdim fakat suAn sabika kaydim gözüküyor hiç bir işe giremiyorum hocam ne zaman sabıkam silinir bu konuda allah rızası için v yardimci olun çok zor durumdayım hatta intihar bile etmeyi düşünüyorum ya saygitar

  47. 1 C: 007602012C0229705(07648503-12) 13.12.2011 5237SA;CK:191/1 51/1 51/3
    62/1 51. KARTAL;7.SCM 10A H;1Y CEZANIN ERTELENMESİ NEDENİYLE DENETİM
    CK:51/3 TECİLLİ.28/06/2012 2012/27-2012/707 04/09/2012
    2 Y: 020002014Y0080983(20042017-14) 13.12.2011 5237SA;CK:191/1 51/1 51/3
    62/1 51. KARTAL;7.SCM 28/06/2012 2012/27-2012/707 10A H.(TECİLLİ)
    04/09/2013
    +———–+

    NOT : BU SORGULAMA YUKARIDAKİ “SORGULAMAYA ESAS KİMLİK BİLGİLERİ” NE GÖRE
    YAPILMIŞTIR.
    (*) ADLİ SİCİL SORGULAMA SONUCUNDA YER ALAN YUKARIDAKİ KİMLİK BİLGİLERİ
    MERNİS KİMLİK BİLGİLERİ DIŞINDAKİ FARKLILIKLARI KAPSAMAMAKTADIR.
    (**) MERNİS KİMLİK BİLGİLERİNE GÖRE ALINMIŞ OLAN BU SORGULAMA SONUCU ADLİ
    SİCİL VERİ TABANINDA MEVCUT KAYITLARIN İÇERİĞİ ESAS ALINARAK OLUŞTURULAN
    KRİTERLERİN İŞLETİLMESİ NETİCESİNDE BULUNAN ADLİ SİCİL KAYITLARINI
    GÖSTERMEKTEDİR.

      • Cezanız infaz edildiğine göre adli sicil kaydından silinip arşive geçer.
        Arşiv kaydının silinmesi içi ise; Öncelikle memnu hakların iadesi kararı alınması gerekiyor. Bu karar alınması koşuluyla cezanız 04.09.2013 tarihinden itibaren 15 yıl geçmesiyle silinebilir.

    • Cezanız infaz edildiğine göre adli sicil kaydından silinip arşive geçer.
      Arşiv kaydının silinmesi içi ise; Öncelikle memnu hakların iadesi kararı alınması gerekiyor. Bu karar alınması koşuluyla cezanız 04.09.2013 tarihinden itibaren 15 yıl geçmesiyle silinebilir.

  48. Mustafa bey iyi günler, adli sicil kaydı yoktur, adli sicil arşiv kaydı vardır diyor. Benim araştırdığım kadarıyla yasaklanmış hakkım yok. Yasaklanmış hakkım olmadığı için aşağıdaki kayıt 5 yılda mı yoksa 15 yılda mı silinir? Ayrıca yasaklanmış hakkım yokken memnu hakların iadesi kararını nasıl alabilirim ki? Saygılarımla.

    1 C: 008402016C0222486(08441853-16) 24.10.2015 5237SA 105/1-1 62 52/2 4 KONYA 16 ASLCM 1500 AD P.22/06/2016 2015/1506-2016/682 11/07/2016
    2 Y: 008402016Y0072223(08438540-16) 24.10.2015 5237SA 105/1-1 KONYA 16 ASLCM 22/06/2016 2015/1506-2016/682 1500 AD P. 27/09/2016

    • Arşiv kaydının silinmesi için ise; Öncelikle memnu hakların iadesi kararı alınması gerekiyor. Bu karar alınması koşuluyla cezanızın infaz tarihinden tarihinden itibaren 15 yıl geçmesiyle silinebilir. Yasaklı hak yoksa da memnu hakların iadesine başvurulabilir ancak infaz tarihinden itibaren en az 3 yıl geçmesi gerekmektedir.
      27.9.2019 tarihinde memnu hakların iadesi için başvuru yapabilirsiniz.

  49. YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.

    1 C: G12202005C0006851(12225514-05) 06.03.2003 6831SA 108;4421SD;CK:EK 1 2
    4 19 59/2;6183SA 51;CK:94 36;647SA 4 6. AYBASTI;SCM 188784000 AP.
    02/04/2003 2003/38-65 13/04/2005

    2 C: 000002003C3851087(99692403-03) 18.09.2001 CK:491/İ 522 523 59/2 94;
    647SA 4 6. AYBASTI;SCM 75920000 AP.08/10/2003 2003/109-2003/213
    07/11/2003

  50. suç tarihi 2000
    karar 2002
    TCK 457/1 51/1 59 mad. uyrancı davranışı tutumu 1/6 oranında indirim olmuş 1 yıl 8 ay cezam ertelenmiştir 647 sayılı kanun 6 maddesin geçmişte suç işlememiş olması haliyle cezanın ertelenmesi tck 94 madde ihtar yapılmasına ( hazır sanığa ihtar yapıldı)

    2017 tarihinde dilekçe vermiş olup arşvi kaydımısın silinmesini istedim arşiv kaydım silindi ancak güvenlik araştırma sıkıntı olurmu bana olmaz dediler adli ve arşiv kaydı yoksa yoktur dediler sizin bilginizde önemli yardımcı olursanız sevinirim

    ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI YOKTUR.

    NOT : BU SORGULAMA YUKARIDAKİ “SORGULAMAYA ESAS KİMLİK BİLGİLERİ” NE GÖRE
    YAPILMIŞTIR.
    (*) ADLİ SİCİL SORGULAMA SONUCUNDA YER ALAN YUKARIDAKİ KİMLİK BİLGİLERİ
    MERNİS KİMLİK BİLGİLERİ DIŞINDAKİ FARKLILIKLARI KAPSAMAMAKTADIR.
    (**) MERNİS KİMLİK BİLGİLERİNE GÖRE ALINMIŞ OLAN BU SORGULAMA SONUCU ADLİ
    SİCİL VERİ TABANINDA MEVCUT KAYITLARIN İÇERİĞİ ESAS ALINARAK OLUŞTURULAN
    KRİTERLERİN İŞLETİLMESİ NETİCESİNDE BULUNAN ADLİ SİCİL KAYITLARINI
    GÖSTERMEKTEDİR.
    (***) YUKARIDA DÖKÜMÜ YAZILI ADLİ SİCİL SORGULAMA SONUCUNDAKİ KİMLİK BİLGİLERİ
    İLE ADLİ SİCİL KAYITLARINA İLİŞKİN TEREDDÜT HALİNDE BULUNDUĞUNUZ YER
    MAHALLİ ADLİ SİCİL BÜROSUNA YA DA ADLİ SİCİL VE İSTATİSTİK GENEL
    MÜDÜRLÜĞÜNE BAŞVURUNUZ.

      • uç tarihi 2000
        karar 2002
        TCK 457/1 51/1 59 mad. uyrancı davranışı tutumu 1/6 oranında indirim olmuş 1 yıl 8 ay cezam ertelenmiştir 647 sayılı kanun 6 maddesin geçmişte suç işlememiş olması haliyle cezanın ertelenmesi tck 94 madde ihtar yapılmasına ( hazır sanığa ihtar yapıldı)

        2017 tarihinde dilekçe vermiş olup arşvi kaydımısın silinmesini istedim arşiv kaydım silindi ancak güvenlik araştırma sıkıntı olurmu bana olmaz dediler adli ve arşiv kaydı yoksa yoktur dediler sizin bilginizde önemli yardımcı olursanız sevinirim

        ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)

        YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

        YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI YOKTUR.

        “TAŞERON KADRO İŞİNDE GÜVENLİK ARŞİV ARAŞTIRMADA SIKINTI OLUR MU KADRO KONUSUNDA HOCAM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM””

        • Taşeron uygulamasına kabulde sorun olacak bir suç değil. Engel olan suçlar Kanunda ve ilgili tebliğde sınırlı olarak sayılmıştır.
          Size sorun çıkartacak bir durum görünmüyor.

        • Taşeron uygulamasına kabulde sorun olacak bir suç değil. Engel olan suçlar Kanunda ve ilgili tebliğde sınırlı olarak sayılmıştır.
          Size sorun çıkartacak bir durum görünmüyor.

  51. Mustafa Çiçek Bey,
    Bende yukarıdaki bır çok sızden bılgı ısteyen bır vatandaş olarak, size bileğilerimi gönderiyorum ARSİV KAYDINA aldırdığım cezamın ne zaman sılenecegı konusunda bana da yardımcı olurmusunuz acaba. Şimdiden çok teşekkür edıyorum saygılarımla.
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: 001802013C0733713(018#####-#1) 09.02.2009 5237SA 86/2 51.
    KÜÇÜKÇEKMECE;
    3.SCM 3A H.01/06/2010 2009/432-2010/958 28/10/2013
    2 Y: 000002016Y0010458(99019327-16) 09.02.2009 5237SA 86/2 51.
    KÜÇÜKÇEKMECE;
    3.SCM 01/06/2010 2009/432-2010/958 3A H ERTELİ;1Y DENETİM. 28/10/2014

  52. Mustafa Çiçek Bey,
    Bende yukarıdaki bır çok sızden bılgı ısteyen bır vatandaş olarak, size bileğilerimi gönderiyorum ARSİV KAYDINA aldırdığım cezamın ne zaman sılenecegı konusunda bana da yardımcı olurmusunuz acaba. Şimdiden çok teşekkür edıyorum saygılarımla.
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: 001802013C0733713(018#####-#1) 09.02.2009 5237SA 86/2 51.
    KÜÇÜKÇEKMECE;
    3.SCM 3A H.01/06/2010 2009/432-2010/958 28/10/2013
    2 Y: 000002016Y0010458(99019327-16) 09.02.2009 5237SA 86/2 51.
    KÜÇÜKÇEKMECE;
    3.SCM 01/06/2010 2009/432-2010/958 3A H ERTELİ;1Y DENETİM. 28/10/2014

  53. Mustafa bey merhaba;
    Aşağıda belirttiğim gibi adli sicil kaydım bulunmaktadır, Sildirme olasılığım varsa sizinle irtibata geçmek istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    1 Y: 001802015Y0009397(01803274-15) 28.01.2001 5237SA 149/1,A,D,3
    53/2,3,
    1 62/1. BAKIRKÖY;4.ACM 07/06/2007 2006/159-2007/178 2Y1A H.
    16/07/2014
    YUKARIDA KIMLIK BILGILERI BULUNAN SAHSIN ADLI SICIL ARSIV KAYDI VARDIR.
    2 C: 001802012C0238374(01847223-12) 28.01.2001 5237SA 149/1,A,D,3 53/2,3,1
    62/1. BAKIRKÖY;4.ACM 2Y1A H.07/06/2007 2006/159-2007/178 23/02/2012
    3 Y: 000002014Y0070351(99125935-14) 28.01.2001 5237SA 149/1,A,D,3
    53/2,3,
    1 62/1. BAKIRKÖY;4.ACM 07/06/2007 2006/159-2007/178 2Y1A H.
    15/07/2014

  54. Mustafa bey;2004 yilinda 647 sayili kanunun 6.maddesi ile ertelenmis arsiv kaydim var var.
    Bu arsiv kaydi yasaklanmis haklarin iadesi alinmasi kosuluyla 2019 yilinda mi yoksa 2024 yilindami silinir cevaplarsaniz cok sevinirim.

  55. Mustafa bey;2004 yilinda 647 sayili kanunun 6.maddesi ile ertelenmis arsiv kaydim var var.(suc 765 491/3 )
    Bu arsiv kaydi yasaklanmis haklarin iadesi alinmasi kosuluyla 2019 yilinda mi yoksa 2024 yilindami silinir cevaplarsaniz cok sevinirim.

  56. Adli sicil istatistik Müdürlüğünü aradim ordaki bayan memnu haklarin iadesi kararı alirsan 2019 da silinir dedi. Yukaridaki yorumlardan bitanesinde karar tarihi 2002 yazmis ve 2017de arsiv kaydini sildirmis TCK 457/1 DEN

    • Her suçun silme koşulları farklıdır. Adli sicil kaydınızı gönderirseniz incelenir. Şimdiden memnu hakların iadesi kararı alınması İçin dosyanız hazırlanabilir.

  57. Mustafa bey iyi çalışmalar 12.10.2012 yılında aracımla seyir halindeyken 1 şahsın yaya geçidi olmayan yerden aniden yola atlaması sonucu kaza meydana geldi ve ayagı kırıldı mahkeme şahsın ayagı kırıldıgı için bna 5 bin tl para ödettirdi mahkeme 2013 yılında bitti tamamen kapandı ama adli sicil arşiv kaydım vardır olarak görünüyor sildirme şansımız varmıdir teşekkürler

  58. İyi çalısmalar mustafa ben ben 12.10.2012 yılında aracımla seyir halindeyken bir şahsın yaya yolu olmayan yerdn aniden yola atlaması sonucu kaza meydana geldi ve şahsın ayagı kırıldı mahkeme bna şahsın ayagı kırıldıgı içn 5 bin tl para cezası verdi ve 2013 yılında dava bitti 2 yılda taksite bagladı 2015 yılında para cezası bitti ancak şu an bile adli arşiv kaydı vardı dye görünüyor sildirmek istiyorum byle bir şansımız varmı sildirebilirmiyiz napmam gerek

  59. Hocam ben 2012 devlet hastanesini. Bir camını kırdım ve 1yıl 6 ay ceza aldım şuan arşiv kaydında çeza görünüyor ve ne kadar iş başrısu yapsam önüme çıkıyor bunu nasıl sile bilirim

  60. Yüz kızartıcı suçtan alacağım 2 yıl hapis ile birlikte adlı para cezası karşına verilen hagb de memnu haklardan da men verildi. Durum adlı sicil kaydında gorunurmu. Adlı sicil de ne yazar acaba 5 yıllık denetim bitince hak kısıtlaması otomatik olarak kalkar mı yoksa memnu hakların iadesi için dava açmak mı gerekir

  61. Mustafa abi bu arsiv kaydi ne zaman silinir sucum trafik guvenligini tehlikeye sokmak. Abi bide merak ediyorum verilen ceza bi tane neden boyle iki tane cikiyo anlamadim simdiden tesekkurler abi. 5 C: 001102014C0031819(01105841-14) 07.12.2012 5237SA 179/2. MERZİFON;SCM
    5A H.22/05/2013 2013/89-2013/337 23/05/2014

    6 Y: 001102015Y0001022(01100442-15) 07.12.2012 5237SA 179/2. MERZİFON;
    SCM 22/05/2013 2013/89-2013/337 5A H. 28/12/2014

  62. Mustafa abi mahkeme para cezası veriyo av fisegi bulundurmaktan ben parayı ödedikten sonra bana fisekleri geri iade ettiler madem bulundurmak suc neden iade ettiler bide arsivime isledi nasil silinir abi bu
    : 001102014C0026778(01104925-14) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4. GÜMÜŞHACIKÖY;
    ASLCM 500,00 P.14/04/2014 2014/15-2014/75 20/05/2014

    2 C: 001102014C0026813(01104929-14) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4 GÜMÜŞHACIKÖY;
    ASLCM 1200,00 P.14/04/2014 2014/15-2014/75 20/05/2014

    3 Y: 001102016Y0007412(01106922-16) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4
    GÜMÜŞHACIKÖY;ASLCM 14/04/2014 2014/15-2014/75 1200,00 P.
    12/02/2016

    4 Y: 001102014Y0015240(01108468-14) 13.04.2013 6136SA;CK:13/4.
    GÜMÜŞHACIKÖY;ASLCM 14/04/2014 2014/15-2014/75 500,00 P. 15/09/2014

  63. merhablar mustafa bey ben 8 yildir yurt disinda yasiyorum yasadigim ulke simdi bende sabika kaydi istiyor sabika kaydimin silinmesi mumkunmu yardimci olursaniz sevinirim iyi gunler
    1 C: 001202016C0384734(01286408-16) 27.12.2007 5237SA;CK:155/2 53/1,C 52/2
    51. ANKARA;16.ASLCM 2Y H.20/03/2012 2010/160-2012/129 19/04/2016

    • Cezaınızı ertelenmiş görünüyor. Erteleme süresi bittiyse yerine getirme fişi alarak sildirebilirsiniz. Ancak Silinen kayıtlar her şeyde görünür. Arşivden silinmesi için mahkemeden karar aldıktan sonra 15 yıl geçmesi gerekir. Özel iş için ondan halde sicil kaydı işinizi görüyorsa yardımcı olabiliriz

  64. Merhaba, Mustafa Bey.
    Benim adli sicil arşivim silinme şansı varmı acaba, yardımcı olabilirmisiniz acaba. Şimdiden teşekkür ederim Allah razı olsun.
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: A00612002C0446054(06475248-90) 03.11.1988 CK:493/2 522. KADIKÖY;4.
    ASLCM 1Y H.04/08/1989 00000708-00000657 22/09/1989
    2 C: A00612002C0444478(05033660-93) 13.09.1988 CK:493/2 522;647SA 4;CK:40.
    KADIKÖY;4. ASLCM 109500 AP.17/10/1990 183-651 26/10/1990
    3 C: A00612002C0446032(06069679-90) 12.12.1988 CK:493/2 522 59. KADIKÖY;4.
    ASLCM 3Y14A H.24/05/1989 39-444 31/05/1989

  65. Sayin av.mustafa çiçek; hirsizliktan hagb aldim bes yil boyunca herhangi bir suca karismadim ve dava dusuruldu. Buna ragmen gbt kayitlari icin de sildirme dilekcesi verdim ve tarafima KİHBİ’den toplanan bilgi formu iptal yapilmistir diye cevap geldi ancak hala da polis kayitlarinda ve gbt kayitlarinda tutulmaktadir bunun icin ne yapmam gerekiyorr BUNU NASIL SILDIREBILIRIZ Birde memuriyete ne etkisi olur guvenlik sorusturmasinda hirsizlik alinan hagb olumsuz cikar mi??

  66. Merhaba Avukat bey 2012 yılında uyuşturucu bulundurmaktan denetimli serbestlik aldım,bu süreyi sorunsuz bir şekilde tamamladım.Birdaha asla kullanmadım Şuan Mahalle muhtarlığı görevi yapmaktayım e-devlet sisteminde sorguladığımda adli sicil kaydı yoktur ve arşiv kaydı bulunmamaktadır yazıyor mesleki olarak silah taşıma ruhsatı alabilirmiyim? İlginize teşekkür ediyorum

  67. Mustafa bey benimde kafami karistiran bu durum hirsizliktan alinan hagb karari memuriyete engel mi davanin dusmesi durumu nasil etkiler olumlu sonuclanir mi guvenlik sorusturmasini yoksa hagb dusup dusmemesi onemli degilmi guvenlik sorusturmasini direk olumsuz mu yapar diyelim olumsuz geldi ne yapmam gerekiyorr

    • HAGB değil almış olduğunuz ceza hangi suça işkin o önemli. Devlet Memurları Kanunu 48.maddeye bakın, işlediğiniz suç o madde kapsamına giriyorsa memuriyete engeldir.
      Ayrıca güvenlik soruşturması da yapılıyor tabii ki

      • 86/2 basit yaralama suçundan 187 gun gunluk karşılığı 20 tl verilen 3740 TL direkt adli para cezası neden memnu hakların iadesi kararı alınarak 15 yılda sılınır?anayasasın 76. maddesındekı suclardan da degıl.normal şartlarda arşivden 5 yılda sılınmesı gerekmıyor ?eger adli sicil istatistik keyfi davranıyorsa yargıya taşınabılır mı?

  68. YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.

    1 C: 003802015C0020020(03803635-15) 03.10.2011 5237SA 106/2;5237SA 43/1,
    53/3,29/1,62, ÇANKIRI;ACM 2Y 9A 22G H26/03/2013 2012/72-2013/44
    01/07/2015
    2 T: 003802018T0001322(03800431-18) 03.10.2011 5237SA 106/2-A-C,43/1,29,62,
    53 ÇANKIRI;ACM 2Y.9A.22G. H.26/03/2013 2012/72-2103/44 ÇANKIRI;ACM
    26/01/2018 2018/30-* ŞARTLI TAHLİYE 29/01/2018 ŞARTLI TAHLİYE

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI YOKTUR.

  69. Merhaba Mustafa bey, Aşşağıda belirttiğim gibi adli sicil kaydım bulunmaktadır, Sildirme olasılığım varmıdır ? Şimdiden teşekkür ederim.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.

    1 C: 003802015C0020020(03803635-15) 03.10.2011 5237SA 106/2;5237SA 43/1,
    53/3,29/1,62, ÇANKIRI;ACM 2Y 9A 22G H26/03/2013 2012/72-2013/44
    01/07/2015
    2 T: 003802018T0001322(03800431-18) 03.10.2011 5237SA 106/2-A-C,43/1,29,62,
    53 ÇANKIRI;ACM 2Y.9A.22G. H.26/03/2013 2012/72-2103/44 ÇANKIRI;ACM
    26/01/2018 2018/30-* ŞARTLI TAHLİYE 29/01/2018 ŞARTLI TAHLİYE

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI YOKTUR.

  70. Mustafa bey kolay gelsin ben 2012 yılında 16 yaşında iken hırsızlık suçuna karistim 1 YIL 4 AY DENETIM ALDIM INFAZ TANAMLANDI UZERINDEN 7 yıl geçti

    YUKARIDA BULUNAN SAHSIN ADLİ SICIL KAYDI YOKTUR

    ADLI SICIL ARSIV KAYDI YOKTUR

    KIHBI YANI GBT SORGULATTIM KAYIT YOK

    Ben uzman cavusluga başvuracağız güvenlik sorusturmasinda sıkıntı cikar mi

  71. Mevcut durumda memnu hakların iadesi kararı alınması koşuluyla en erken 2022 de silinir.
    Diğer yollar İçin Belgelerinizle büromuza başvurup danışmanlık alabilirsiniz

  72. Mrb mustafa bey kacakcilik sucumdan dolayi arsivkaydim cikiyor bu da isime engel olmaya basladi memnun haklarin iadesini aldim tali karar fişini düzenlemesinide mahkemem ankaraya göndermiş arşiv kaydim silinir mi

  73. Merhabalar Mustafa Bey 2008 yılında hakkımda yüz kızartıcı bir suçtan HAGB kararı verildi. 2018 temmuz ayında hükmün ortadan kaldırılması ve davanın düşürülmesi için dilekçe verdim ve dava düşürüldü. Kararları ve Kesinleşme şerhlerini Ankara Adli Sicil İstatistik Müdürlüğüne gönderdim ve gelen yazıda şartlar oluştuğundan adli sicilden kaldırılmıştır yazıyor emniyet, jandarma KİHBİ yerlere sordum herhangi bir kaydınız yok diyor.adli sicil kaydı yoktur. arşiv kaydı yoktur yazıyor ve şuan hiç bir yerde gözükmüyor. Benim sorum HAGB kararı davası düştükten sonra arşive alınırmı şayet alınırsa nekadar süre sonra sildirme başvuru yapabilirim. Birde bu durum Güvenlik Soruşturmasında çıkarmı. Lütfen değerli yorumlarınızı esirgemeyim çok zor durumdayım şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar.

  74. Mustafa Bey cevabınız için teşekkür ederim. HAGB kararlarında memnu hakların iadesi kararı aldırmak için başvuru yapmam gerekir mi? benim kararımda Herhangi bir denetime tabii tutulmaksızın yazıyordu. Yani herhangi bir hak mahrumiyetim olmadı, yinede memnu hakların iadesi için başvuru yapmam mı gerekir. Birde arşivden silinmesi için tekrar 15 yıl sonra yinemi başvuru yapmam gerekir. Şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar.

    • HAGB karaları ile ilgili olarak memnu hakların iadesi kararı almaya gerek yoktur. Bu kayıtlar adli sicil arşivinde değil farklı bir sicilde 15 yıl süreyle tutulur.

  75. MERHABA MÜSTAFA BEY ÖNCELIKLE BU İNSANİ YARDIM SEVERLIĞINIZDEN DOLAYI SİZİN GİBİ İNSANLARLA GURUR DUYUDUM. BEN ENGELI VE AYNI ZAMANDA ESNAFIM BEN 2019 SEÇIMLERINE MUHTAR ADAYI OLACAM ARŞİV KAYDIM VAR BU ARŞİV KAYDIMI SİLDİRE BİLİRMİYİM YARDIMLARINIZI BEKLIYORUM 05423925705 BUNUMARADAN BİLE BANA YARDIM EDE BİLİRSİNİZ.. ARŞİV KAYDIM BÖLE +———–+
    ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 Y: A00262002Y0385677(27883269-00) 11.03.1994 CK:430/1 433 59. AKHİSAR;AĞM
    14/04/1998 00000068-00000048 2Y1A AH. 12/05/2000

    • Adli sicil arşiv kaydınız ile ilgili olarak silinme koşulları memnu hakların iadesi alınması halinde oluşmuş görünüyor. Bu konuda büromuzdan yardım alabilirsiniz.

  76. YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: 012502008C0007271(12500866-08) 22.11.2007 5237SA 105/1 43/1 52/1 52/4.
    ;SCM 2240,00 P. 27/05/2008 2008/70-209 15/08/2008
    2 Y: 012502009Y0000424(12500222-09) 22.11.2007 5237SA 105/1 43/1 52/1
    52/4. ;SCM 27/05/2008 2008/70-209 2240,00 P. 06/02/2009
    silinir mi memurluga engel mi?

  77. Merhabalar hocam denetimli serbestlik görüyorum peki denetimim bitince? Adli sicil kaydımı sildirebilirmiyim? 1agır ceza mahkemesi verilen ceza 5.6.20.gün 1/2ceza indirimi uygulandı. 8ay açık ceza evinde yattım. Suç nitelikli yagma. Denetim bitince sonuç ne olur adli sicil kaydım silinirmi sizce? Teşekkürler şimdiden ilginiz için.

  78. mrb hocam benim bi davam vardı beraat ettim e devlette sicilde gözükmüyor ama gbt de gözüküyor bana silinir dediler bunun için belli bi sure var mi sildirebilir miyim acaba

  79. YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: 003502013C0453441(03584238-13) 05.05.2013 5237SA 151/1 BURSA14.ASLCM
    2000TL AP.25/11/2013 2013/668-2013/1240 03/12/2013
    2 C: 003502013C0453463(03584241-13) 05.05.2013 5237SA 151/1 BURSA14.ASLCM
    2000TL AP.25/11/2013 2013/668-2013/1240 03/12/2013
    3 C: 003502013C0453430(03584237-13) 05.05.2013 5237SA 151/1 BURSA14.ASLCM
    2000TL AP.25/11/2013 2013/668-2013/1240 03/12/2013
    4 Y: 003502014Y0111300(03579462-14) 05.05.2013 5237SA 151/1 BURSA14.ASLCM
    25/11/2013 2013/668-2013/1240 2000TL AP. 27/10/2014
    5 Y: 003502014Y0111333(03579466-14) 05.05.2013 5237SA 151/1 BURSA14.ASLCM
    25/11/2013 2013/668-2013/1240 2000TL AP. 27/10/2014
    6 Y: 003502014Y0111311(03579463-14) 05.05.2013 5237SA 151/1 BURSA14.
    ASLCM 25/11/2013 2013/668-2013/1240 2000TL AP. 27/10/2014
    silinir mi memurluğa engel mi ?

  80. Hayırlı akşamlar Mustafa Bey
    2017 yılında İmar kirliliği cezası ve para cezası aldım adli sicil kaydım oluştu cezanın bir kısmını ödedim bu sırada 2018 de İmar barışı kapsamında Yapı kayıt belgesi aldım ve cezayı veren mahkemeye sundum,mahkeme ara karar vererek infazın durdurulması kararı verdi.Bu kararı kullanarak adli sicil kaydımı hemen sildirebilirmiyim?Bu infazın durdurulması tam olarak ne demek beni tamamen suçsuz mu yapıyor yoksa başka birşeymi? Yardımcı olursanız çok sevinirim

    • İnfazın durdurulması kararı ile adli sicil kaydınızı sildiremezsiniz. Neticede hükmün ortadan kaldırılması kararı verilirse bu karar ile adli sicil kayıtlarınız silinir.

  81. Kolay gelsin Mustafa bey benimde arşiv kaydımı sildirme durumum varmıdır ve memuriyete engel olur mu
    bilgi verirseniz çok memnun oluru iyi çalişmalar …
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: 001212013C0108972(012#####-#1) 15.02.2013 5237SA 142/1:E:2. SİNCAN;1.
    ASLCM 6A20G H.29/04/2013 2013/166-2013/322 12/06/2013
    2 Y: 001212014Y0013475(01248764-14) 15.02.2013 5237SA 142/1:E:2. SİNCAN;
    1.ASLCM 29/04/2013 2013/166-2013/322 6A20G H. 26/04/2014

    • Merhaba mustafa bey ben 1993 doğumluyum 2010 yılında yaralama ve tehdit etmek gerekçesiyle mahkemelik oldum ve sadece 3 defaya yakın mahkemeye gidip ifade verdim ve daha sonra bidaha mahkemeden çağırmadilar ve şuan çalıştığım resmi kurum iş çıkışı verdiler sicilin bozuk diye adli sicil ve emniyet müdürlüğüne gittim geçmişe dair herhangi bir dosyam olmadığını söylediler bu konuda ne yapabilirim

      • Adli sicil kaydınızı kontrol edin. işyerinin çıkış gerekçesi haklı görünmüyor anlatımınıza göre. Belgelerinizle birlikte konusunda uzman bir avukata başvurunuz.

  82. 07.02.2004 765sa ck491.4 522 59.2647sa 4 6 yalova 1.aslcm 1.650ytl APC 28.03.2006 2004 486 119 05.0 ARŞİV KAYDI VAR DİYE ÇIKIYOR.KAMU İŞİNE GİRCEM BU ARŞİV KAYDI SİLİNİRMİ.TEŞEKKÜR EDERİM.BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM.KAMUYA SÖZLEŞMELİ İŞÇİ OLARAK GİRCEM.

    • Arşiv kaydının silinmesi için yasanın aradığı koşulların gerçekleşmesi gerekir. Değişik suç ve ceza tipleri için koşullar farklıdır. Bu nedenle sadece dilekçe vermek yeterli olmayabilir. Detaylı bilgiyi büromuzdan alabilirsiniz.

  83. benım adlı sıcılım yok arsıv kaydım gözukmetedır 16 sene olmus e.devlette baktıgımda gecenlerde böyle bır yazı geldı bana nasıl bır yol izleme yapmam lazım lütfen acıklama yaparmısınız tşk ederım yorumlayınız lütfen tşk

    Adlî sicilde bulunan kayıtlarınızın silinmesi istemini içeren e-posta yoluyla yapmış olduğunuz 11/11/2018 tarihli başvurunuz incelenmiş olup;

    Söz konusu kayıtlarınızın yasal şartlarının oluşması nedeniyle 5352 sayılı Adlî Sicil Kanununun 14. ve geçici 2. maddeleri uyarınca adlî sicil kaydından çıkartılarak, anılan Kanunun 10. maddesine istinaden istenildiğinde verilmek üzere arşiv kaydına alındığı; aynı Kanunun 12. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre, arşive alınma koşullarının oluştuğu tarihten itibaren, yasaklanmış hakların geri verilmesi kararı alınması koşuluyla on beş yıl geçmesi, bu koşul aranmaksızın otuz yıl geçmesi hâlinde tamamen silinebileceği,

    Ayrıca, yasaklanmış hakların geri verilmesi yetki ve görevinin, 5352 sayılı Adli Sicil Kanunun 13/A maddesi gereğince hükmü veren mahkeme veya ikâmetgahınızın bulunduğu yerdeki aynı derecedeki mahkemeye ait olduğu hususu,

    Bilgilerinize sunulur.

    Mehmet Ali DUMAN

    Tetkik Hâkimi

    Bakan a.

    • Arşiv kaydınızın silinmesi için memnu haklarınızın iadesi kararı almanız ve infaz tarihinden itibaren 15 yıl geçmesi gerekir. Bu iki şartı taşımalısınız. Süre suç tarihine göre değil infaz tarihine göre hesaplanır.

  84. YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.

    1 C: 013302011C0051868(13309881-11) 30.01.2010 5237SA:105/1. GEBZE;3.SCM
    1500,00 P.14/07/2011 2010/892-2011/804 14/07/2011

    2 Y: 013302012Y0006063(13309173-12) 30.01.2010 5237SA:105/1. GEBZE;3.SCM
    14/07/2011 2010/892-2011/804 1500,00 P. 11/06/2012
    Mustafa bey lütfen bana yardımcı olur musun memnu haklarim yasaklı mı yada yasaklanmis bı hakkım varmı ve ne kadar sürede sildirebilirim arşiv kaydimi
    Mesajıma cevap vermediniz

    • Yasaklı haklarınız olmasa da cezanızı infaz tarihinden itibaren 15 yılda sildirebilmek için yasaklı hakların geri alınması gereklidir. Aksi halde cezanız 30 yılda siliniyor.

  85. 2015 yılının aralık ayında kesinleşmiş 200 gün hapsin 4000 liraya çevrildiği bir cezam var..resmi mercilere verilmek üzere aldığım sicil kaydımda sicil kaydı yoktur fakat arşiv kaydı vardır yazmakta..çok araştırdım fakat hiçbir yerde sağlıklı bir bilgiye rastlamadım..Şu gün itibarıyla bu arşiv kaydının silinmesi mümkün müdür değil midir bunu öğrenmek istiyorum sadece? TEŞEKKÜRLER

  86. İyi günler. 2012 yilinda hirsizlik tan 1 yıl 2 ay ceza aldim karşı taraf şikayetçi olmadi benden zararını fiilen ödedim yaptigim işten pişman oldum ancak kamu davasından hakkında işlem yapıldı ve hirsizlik tan hag b aldim 2017 yilinda davam düşürüldü adlı sicil ve kihbiden gerekli silme işlemlerini yaptın suan 2 yıl oldu dava duşeli buna rağmen bir ogretmen adayı olarak bu yıl puanın yeterli olacak ve atamam olcak ancak güvenlik soruşturmasından olumsuz cikarmiyim eğer olumsuz sonuçlanırsa ne yapmam gerekiyor..birde polis kayıtlarında bu suç hala duruyor bunun silinme koşulu yokmu

    • HAGB olsa da güvenlik soruşturmasında işlemiş olduğunuz suç görünüyor. Hırsızlık suçu ise Devlet Memurları Kanunu 48. maddeye göre memuriyete engeldir.

      • Peki avukat bey dava düştüğü için hagb hirsizlik memuriyete engeldir diyorsunuz.peki buna itiraz yada kendi lehime çevirebilmemin başka bir kanun yolu yokmu. O kadar emek verdim kpss bunca yıl sonra gvenlik soruşturmasında olumsuz olmak çok acı veriyor insana lütfen yardimci olun

  87. iyi günler Mustafa bey öncelikle yardımlarınızdan dolayı şimdiden çok teşekkür ederim.benim sabıka kaydım şu şekilde:ve denetime çevirdi hakim bey.
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.

    1 C: 008402018C0171212(08428724-18) 03.10.2012 5237SA 207 1 43 1 62 1 51
    KONYA 4 ASLCM 1Y15G H.24/10/2017 2015/268-2017/724 25/04/2018

    Benim öğrenmek istediğim.adli sicil kaydından hangi tarihte silinip arşive aktarılır. 10/05/2019 tarihinde ceza bitmiş oluyor ceza biter bitmez hemen sildirebilirmiyim. birde öğrenmek istediğim.memnu hakların iadesini ne zaman talep edebilirim.ceza biter bitmez memnu hakları iade alabilirmiyim yoksa belli bir süre mi geçmesi gerekiyor.bu arada suç özel evrakta sahtecilik suçu şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

    • Cezanız tamamlandığında adli sicilden sildirebilirsiniz. Memnu hakların iadesi kararı alabilmek için ise infazdan itibaren 3 yıl geçmesi gerekir.

  88. Merhaba Mustafa Bey,
    Mala zarar verme suçundan 1.500₺ ceza aldım. Para cezasının ertelemesine yer yok, karar itiraz yolu olmadan kesinleşerek karar verildi 01.04.2019 tarihinde.Okuduğum yorumlara göre, parayı hemen ödediğim zaman adli sicil kaydı siliniyor. Ancak benim için önemli adli sicil arşiv kaydını da sildirmek. Şuan e devlette gözükmüyor her ikisi de.

    • Karar kesinleştiğinde adli sicil kaydınızda görünür. Cezayı öderseniz infaz edilmiş olacağından adli sicil kaydınızın silinmesi için müracaat edebilirsiniz. Silindikten sonra arşive geçer. Adli sicil arşiv kayıtlarının silinmesi yazıda belirtildiği gibi belirli koşullara tabidir. Bu koşullar yerine getirilmeden adli sicil arşiv kayıtları silinemez.

  89. Merhaba Mustafa bey Ben bir mahkemede 18 gün ceza aldım ve para cezasına çevrildi 360 TL tutarında bir ödeme yapmam gerekiyor adli sicil sorgulama ya girdiğimde sicil kaydım bulunuyor benim bu sicil kaydını sildirmek için gereken nedir veya silinebilir mi silinebilir e bu süreç ne kadar sürer teşekkür ederim .

  90. 07 02 2004 aslcm 1650ytl 28.03.2006 arşiv kaydı var. Kamuda işçi olarak çalışcam ama engel kamu denetim kurumuna dilekçe verdim karar başvuruyu işyeri ne iade etmiş.Ne yapmak gerekir

    • Kamu Denetçisinin kararının etkin bir önemi veya yaptırımı yok. Koşulları varsa memnu hakların iadesi kararının alınarak silinmesi yoluna gidilebilir. Bu konuda büromuzdan yardım alabilirsiniz.

  91. adli sicil arşiv kaydımın silinme olanagı varmı TESEWKKURLER

    ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL ARŞİV KAYDI VARDIR.
    1 C: 003302016C0012364(03302363-16) 01.01.2010 5237SA 141/1 53/1-A 51/1-3
    53/1-C-D-E 62 51. GÖLHİSAR;ASLCM 10A H.12/01/2011 2010/108-2011/3
    04/03/2011
    2 C: 003302016C0012353(03302362-16) 01.01.2010 5237SA 116/2 53/1-A 51/1-3
    53/1-C-D-E 62 51. GÖLHİSAR;ASLCM 10A H.12/01/2011 2010/108-2011/3
    04/03/2011
    3 Y: 003302017Y0005460(03301275-17) 01.01.2010 5237SA 141/1 53/1-A
    51/1-3 53/1-C-D-E 62 51. GÖLHİSAR;ASLCM 12/01/2011 2010/108-2011/3
    10A H. 04/03/2012
    4 Y: 003302017Y0005459(03301274-17) 01.01.2010 5237SA 116/2 53/1-A
    51/1-3 53/1-C-D-E 62 51. GÖLHİSAR;ASLCM 12/01/2011 2010/108-2011/3
    10A H. 04/03/2012

    • Memnu hakların iadesi kararı alınması koşuluyla infaz tarihlerinden 15 yıl sonra silinebilir. 5.3.2027 tarihinden sonra başvurabilirsiniz. Ancak memnu hakların iadesi için şimdiden başvuru yapılabilir.

  92. Mustafa bey merhaba. suc tarihi 2006. resmi belgede sahtecilik ve nitelikli dolandırıcılıktan 1yıl 8ay ve 2yıl 6ay yani toplamda 4 yıl 2 ay ve 14.820 tl adli para cezası aldım. 2014 un sonunda yargıtay cezamı onayladı. 2017 nin 7 ayında teslim oldum. 1/2 ceza indirinden faydalanaraktan 15 gün kapalıda 17 günde acıkta toplamda 32 gün yataraktan 2 yıl denetimli serbestlik sartıyla tahliye oldum. 1.5 ay sonra denetimli serbestlik sürem bitiyor. denetimli serbestlik burosuna sabıka kaydımın silinecegi tarihi sordugumda 2021 dediler. şimde benim sorum 4 yı 2 ay sonunda yani 2021 demi, yoksa 1.5 ay sonra yani denetimli serbestlik sürem doldugundamı sabıkamı sildirebilirim. Teşekkürler

    • Hak ederek tahliye tarihiniz dolduktan sonra adli sicil kaydınız silinir, arşive geçer.
      Arşiv ise Yasaklı hakların geri verilmesi kararı alınması koşuluyla hak ederek tahliye tarihinizdan itibaren 15 yıl sonra silinir

  93. adli sicil arşiv kaydımın silinme olanagı varmı. Şimdiden teşekkürler

    ADLİ SİCİL KAYDI SORGULAMASI SONUÇLARI : (**)

    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI YOKTUR.
    YUKARIDA KİMLİK BİLGİLERİ BULUNAN ŞAHSIN ADLİ SİCİL KAYDI VARDIR.

    1 C: 010602012C0017423(10603155-12) 24.02.2011 5237SA 106/1-2. SİİRT;SCM
    500,00 P.05/06/2012 2012/179-2012/401 05/06/2012
    2 C: 010602012C0014273(10602574-12) 24.02.2011 5237SA 106/1-2. SİİRT;SCM
    500,00 P.30/03/2012 2012/114-2012/315 30/03/2012
    3 Y: 010602012Y0002676(10603319-12) 24.02.2011 5237SA 106/1-2. SİİRT;SCM
    30/03/2012 2012/114-2012/315 500,00 P;HÇ;25G H. 11/07/2012

  94. Askerde yaptığımız bir olay yüzünden sivilde ceza Geldi bunu paraya çevirdik ve ödedim yıllar geçti şuan arşiv kaydı hâlâ duruyor silinmesi için ne yapmam gerekiyor şimdiden sağolun

    • Cezanın kapsamına göre silinme koşulları farklıdır. Cezanın infazından itibaren beş yıllık ve 15 yıllık süreler vardır. Adresicil belgenizi mail olarak gönderirseniz yardımcı olmaya çalışırız

  95. 28.03.2006 2004 486 esas 2006 119 karar sayılı kararı ile verilen erteli mahkumiyet kararın 5 yıllık denetim süresi içinde herhangi bir suç işlemediği anlaşıldığından hükmün 765 sayılı TCK 95/2 Md gereğince mahkumiyetin esasen vaki olmamış sayılmasına.Bu hususda tali karar fişi düzenlenerek Adlı Sicil İstastik Genel müdürlüğüne gönderilmesine.Bu sonuç arşiv kaydını kaldırmak için dilekçe vermiştim.Mahkemeden gelen karar bu bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.Bu kararla işçi olarak çalışabilir miyim.

    • Cezanızı veya denetim süresini tamamladıysanız, mahkemeden yerine getirme fişini alarak adli sicil müdürlüğüne başvurarak özel işe girebilmek için adli sicil kaydınızı sildirebilirsiniz.

  96. Mustafa Bey öncelikle herkese nazikçe cvp verip yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Ben sözleşmeli öğretmen olarak atandım. Fakat geçmişte işlediğim hırsızlık suçu nedeniyle arşiv kaydım vardı. Onu da atamadan bir kaç ay önce sildirdim. Hakkımda güvenlik soruşturması yapılırsa atanmama engel olur mu?

Msa için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*